Goed bereikbaar zijn voor klanten is voor ieder bedrijf belangrijk, maar ook een kunst om te realiseren.
In Nederland is de arbeidsmarkt voor klantcontact professionals in 2025 nog steeds krap te noemen. Ook zijn de kosten voor het leveren van klantenservice in Nederland – relatief – hoog. Wij helpen MKB en grootbedrijf in Nederland om de kracht van Workforce Management te benutten om hoogwaardig klantcontact te bieden aan haar klanten, op de meest efficiënte manier.
Lagere kosten
Grip op kosten houden is vanzelfsprekend belangrijk, en kan op veel manieren worden gerealiseerd. Grote kostenposten die vaak over het hoofd worden gezien zijn:
- Uitstroom van personeel (werven + opleiden van vervanging)
- Inefficiënte allocatie van personeel (planning en werkroosters)
- Kosten van ontevreden klanten die weggaan (klant- en omzetverlies)
Trotse medewerkers
Trotse medewerkers vormen het hart van iedere succesvolle klantenservice.
Daarnaast zijn zij ook de sleutel om beter bereikbaar te zijn tegen lagere kosten.
Een belangrijke opgave voor directie en management in Klantcontact is om goed zichtbaar te maken waar men zo trots op mag zijn.
De rol van Workforce Management
Workforce Management helpt op al deze fronten.
Een betere bereikbaarheid is mogelijk met een toename van de voorspelbaarheid, borgen van een gezonde mix van medewerkers en personeel dat exact op de juiste momenten ingepland is.
Als het bovenstaande wordt gerealiseerd, treedt er ook direct een kostenverlaging op. Door het verhogen van de voorspelbaarheid is er minder verspilling van resources. Daarnaast zal een verbeterde spreiding van werkdruk een positief effect hebben op de medewerker tevredenheid en verzuimcijfers. Maar bovenal: minder verlies van klanten als gevolg van ontoereikende service.
Belangrijk hierbij is de volgordelijkheid. Lagere kosten volgen een betere bereikbaarheid, en dus niet andersom.
Bestel onderstaand kosteloos het WFM Canvas met het stappenplan om deze doelen te bereiken.
Voor een vrijblijvend consult:
Kies een datum en tijdstip naar wens, via: