Een compleet capaciteitsmodel voor 1 of meer klantenservice afdelingen.
Het AIM Capaciteitsplan helpt je om het hele jaar de optimale capaciteit in huis te hebben.
Dit is een compleet model om de volledige capaciteitsplanning van je klantenservice te managen.
Het rekenmodel vertaalt het verwachte aanbod naar de benodigde hoeveelheid personeel, voor iedere week van het jaar.
Door dit af te zetten tegen de verwachte bezetting, krijg je direct inzicht in wanneer het nodig is om bij te sturen, en in welke mate.
Het Capaciteitsplan is kosteloos te downloaden en te gebruiken voor je klantenservice operatie.
Het is ook mogelijk om het capaciteitsplan samen met ons in te richten.
Boek hiervoor de kennismaking om te bespreken wat het beste past bij jouw klantenservice.
Download het AIM Klantenservice Capaciteitsplan:
Voor wie is het AIM Capaciteitsplan gemaakt?
- Klantenservice afdelingen die serieus werk willen maken van capaciteitsmanagement.
- Contact centers die te maken hebben met wisselend aanbod door het jaar heen, en hier graag op in willen spelen.
- Workforce Management afdelingen die een grote (multi-site) operatie aansturen.
- KCC’s met een groot aantal kanalen en/of skills, waarvoor het belangrijk is om hier nauwkeurig op te kunnen sturen.
Wat kun je met het AIM Capaciteitsplan:
- De capaciteitsbehoefte berekenen voor maximaal 100 werkstromen en 1000 medewerkers.
- Gebruik maken van Erlang-, workload-, en chat-calculaties.
- De beschikbare capaciteit monitoren, op medewerker niveau.
- Uitstroom en instroom van medewerkers bijhouden en voorspellen.
Wat heb je nodig om te beginnen?
- Excel (macro’s ingeschakeld)
