Skip to main content

WFM Scan

Klaar voor de volgende stap?

Zijn je processen in lijn met je missie?
Wordt de aanwezige tooling op een goede manier ingezet?
Welke kansen zijn er voor optimalisatie van je personeelsplanning?

Met een WFM Scan krijg je:

  • Helderheid over wat de missie is (of zou moeten zijn) van je klantenservice operatie.
  • Inzicht in welke mate het planningsproces de missie ondersteunt.
  • Concreet advies over het gebruik van de aanwezige tooling.
  • Concrete stappen die je kunt nemen om het resultaat duurzaam te verbeteren.
  • Een samenwerkingsvoorstel om de gewenste doelen te behalen.

Wat wij zien in de praktijk:

Je hebt planningssoftware waarmee – in theorie – alles kan. Tóch hangt de personeelsplanning van Excel-lijstjes aan elkaar. Door automatisering zou je tijd gaan besparen maar: er is vooral werk bijgekomen.

Het WFM proces wordt steeds beter ondersteund door systemen en er wordt ook steeds meer verwacht van WFM teams. Wij geloven in een integrale aanpak voor het automatiseren van personeelsplanning, in lijn met de doelstellingen van een organisatie. Een aanpak met persoonlijke aandacht, waarbij je ook kijkt naar de processen die vaak nog buiten de software om gaan.

Werkwijze WFM Scan

We brengen in kaart hoe het planningsproces is ingericht over de as van missie, mensen, processen en systemen. Want pas als deze vier goed uitgelijnd zijn kun je succesvol automatiseren. Hierbij is het belangrijk dat iedereen zijn of haar input herkent maar ook een beeld krijgt van het grotere plaatje. Op die manier komen alle neuzen dezelfde kant op te staan.

Bevindingen, advies en voorstel plan van aanpak

Het resultaat van de WFM Scan presenteren we in een rapportage met bevindingen en adviezen. Verder ontvang je van ons een vrijblijvend voorstel om te helpen bij de implementatie van de voorgestelde oplossingen.

Investering WFM Scan

De investering voor het assessment bedraagt € 1200 exclusief BTW.

Meer weten over de WFM Scan?

Laat je vrijblijvend bijpraten via Teams