Ons geloof
Bij AIM Workforce Management geloven we in de kracht van menselijke verbinding.
In een wereld waar AI een steeds grotere rol speelt, draait alles straks om de momenten van menselijke verbinding.
Wij geloven dat de rol van de klantenservice daarmee nóg belangrijker wordt, voor het bouwen en behouden van een loyale klantenbase.
Onze missie
Het is onze missie om bedrijven te helpen hun klantenservice zo efficiënt mogelijk te organiseren, voor het neerzetten van de Customer Experience die bij het merk hoort. Dit doen we met nadruk op de sectoren in Nederland waarvoor klantloyaliteit een grote rol speelt:
- Energieleveranciers
- Telecom & Internet providers
- Financiele dienstverlening
- Facilitaire klantcontact centra
Onze meer dan 15 jaar ervaring in workforce management, vond zijn oorsprong in de facilitaire contact center branche.
Hierdoor weten we als geen ander, wat er nodig is voor het optimaliseren van een klantenservice, rondom een merkbeleving.
Onze werkwijze
Wij helpen bedrijven op 3 manieren om workforce management optimaal in te zetten:
- WFM Quickscan
We brengen in kaart waar winst te halen valt op de vlakken:
– Routering van werkzaamheden
– Recruitment, training & verloop
– Voorspelbaarheid van werk
– Automatisering van de planningscyclus - Verbeterprogramma’s
In een vooraf afgesproken tijdsbestek helpen we een gerichte transformatie realiseren binnen workforce management.
Dit kan gaan om één van de concrete adviespunten uit de WFM scan, of om een reeds gedefinieerde doelstelling.
Hierbij werk je samen met 1 of meer van onze WFM- of data specialisten. - Plug & Play workforce management oplossingen
Voor veelvoorkomende uitdagingen binnen workforce management hebben we laagdrempelige Plug & Play oplossingen.
Dit zijn in de praktijk bewezen succesformules die snel te implementeren zijn, bijvoorbeeld:- AIM CS Performance Dashboard
– AIM Lite Scheduler
– AIM Capaciteitsplan
– AIM Forecasting
Wie zijn wij
AIM Workforce Management bestaat uit een team van experts die organisaties helpen bij het optimaliseren van personeelsplanning en het leveren van uitstekende klantenservice. Met in de praktijk bewezen oplossingen en technologieën streven we ernaar om nauwkeurig en efficiënt plannen bereikbaar te maken.



