Skip to main content

WFM Consultancy

Snel tot een goed resultaat komen? Gebruik een gids!

Sommige vraagstukken vragen om iemand die het betreffende pad al eerder gelopen heeft.
Bespaar tijd en vermijd complexiteit, met een consultant die snapt waar je naar toe wil. Iemand die snapt welke obstakels je onderweg gaat tegenkomen, en hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

Waar kun je een WFM consultant goed voor inzetten?

  • Je wilt in beeld laten brengen hoe je personeelsplanning nu is ingericht, en welke verbeteringen mogelijk zijn.
  • Je hebt een duidelijk idee hoe de personeelsplanning moet functioneren, maar er is nog onzekerheid over de stappen die je moet nemen om daar te komen.
  • Je zoekt slagkracht en begeleiding om de gestelde doelen te implementeren.

Wanneer wil je geen consultant?

  • Als je op zoek bent naar extra ‘handjes’ binnen je bestaande team.
  • Als je iemand zoekt om bestaande operationele processen uit te voeren.
  • Als je van plan bent om niets te veranderen.

Hoe ziet een consultancy traject eruit?

1

Clarity Call

Tijdens de Clarity Call maken we vrijblijvend kennis en bespreken we je ambities op het gebied van Workforce Management. Waar mogelijk krijg je direct concrete tips om alvast mee aan de slag te gaan. Na de intake weet je of de inzet van een consultant het geschikte middel is en ontvang je van ons een voorstel om samen aan de slag te gaan.
2

De beste match

We stellen je voor aan een geschikte consultant die het beste past bij de opdracht die er ligt, zowel qua kennis en ervaring maar ook met de juiste persoonlijkheid voor de klus.
3

Opdrachtomschrijving

De consultant stel samen met jou de opdrachtomschrijving op met een concreet plan van aanpak. Dit document vormt de basis van de opdracht en we zorgen dat gewenste resultaten op een meetbare manier worden beschreven.
4

Samen naar resultaat

Met een duidelijk plan van aanpak op zak gaan we samen aan de slag om het gewenste resultaat te halen. De consultant zorgt dat je op koers blijft en dat de juiste stakeholders worden betrokken bij de verandering.
5

Borging

In de laatste fase van het verbetertraject verschuift de aandacht naar borging van het resultaat. Waar nodig vinden documentatie en overdracht plaats en tot slot vieren we samen de afronding van het project!

Boek een Clarity Call

Bespreek je doelen op het gebied van Workforce Management tijdens een Clarity Call.

Boek een Clarity Call